Hallo, Leute!!!!!!! Тобто всім привіт!!!)))
В голові крутиться багато думок та ідей, а рука не піднімається писати. Ну дуже хочу, та й всі ми хочемо, миру, спокою та процвітання нашій Україні.
Отже, поїхали.
За звичкою, почну з саундреку до поїздки. Вважаю, що найбільш повноцінно водобразить всю красу, феєрію та різномаїття поїздки, трек
The White Stripes x Beastie Boys - It's True That It's Intergalactic (Telmini Bootleg
Генеральна локація - Sextner Dolomiten (Південний Тіроль) та королева Доломітових Альп - Cortina D'ampezzo (Венето, Італія).
Чому саме ці місця були вибрані?
З регіоном Sextner Dolomiten я познайомився, та закохався в цю місцевість в грудні 2013 року, коли базуючись на Кронплац, ми з друзями в один прекрасний день привідкрили для себе цей невеличкий, проте надзвичайно комфортний куточок Альп, який, поки що, знаходиться в тіні більш іменитого свого сусіда Kronplatz. І скажу вам відверто, я хочу, щоби Sextner Dolomiten, максимально довго залишався в тіні Кронплац. В Сесто все дууууууууже по-домашньому, там надзвичайно комфортно і затишно. Одним словом, якщо вам захочеться поїхати десь подалі від розкручених та пафосних гірськолижних курортів, тоді вам в Сесто. При цьому в плані катання регіон дуже кльовий, загалом в Сесто з'єдано єдиною системою підйомників близько 70 км трас. Ще близько 30 км не зв'язані в єдину систему підйомників.
29 листопада 2014 року відбулася знакова подія в житті регіону, було з'єднано дві гори регіону Helm та Rotwand. Задля цього зюдтірольці побудували два нові підйомники Stiergarten та Drei Zinnen, та дві нові траси №40 та 41. Також 14 грудня 2014 року, відкрилося залізничне сполучення між горою всіх гір Kronplatz та горою Helm (регіон Sextner Dolomiten). Саме з 14.12.2014 стало можливим, не знімаючи лижних черевиків, сісти в 50 метрах від нижньої станції кабінного підйомника Helm у Фіршаху на Пустертальський Експрес (для лижників він безкоштовний) і через 30 хв вийти з поїзда на нижню станцію підйомника на Kronplatz. Таким чином, для гостей долини Пустерталь в Південному Тіролі, відкриваєть 2 об'єднані зони катання, з загальною довжино трас близько 200км!!!
Cortina D'ampezzo - її називають Королевою Доломітових Альп. Єдиний італійcький курорт, що в ходить в список Best of the Alps. Місце проведення Зимової олімпіади в далекому вже 1956 році. Одного разу, спілкуючись з австрійцем, той сказав,- якщо хочеш побачити всю красу Доломіт - поїдь в Кортіну. Скажу відверто. Кортіна мені снилася!!! Снилася три роки поспіль. Іноді, засипаючи під акомпонемент ціллертальських музикантів (це особлива стадія сніготоксикозу в мене, часом находить, як правило, за місяць-два до початку гірськолижного сезону), мені сниться Кортіна. Кортіна сонячна, з шаленими видами на долину та навколишні гори. Під час попередніх поїздок в Доломіти, ми все ніяк не могли попасти в Кортіну. Весь час щось не складалося, постійно відкладали на наступний раз. І цей раз настав. Про Кортіну скажу коротко - вона дійсно КОРОЛЕВА ДОЛОМІТОВИХ АЛЬП. Але про це згодом.
Учасники поїздки:
Олі - на фото зверху праворуч - відповідальний за колеса, сезонний врожай чорничної наливки, та капустняк))))
Експі - на фото внизу праворуч - цей Cіньйор - король пасти Болоньєз, вона в його виконанні - просто розкішна, також він відповідальний за м'ясний цех))))
Ліхті - на фото ліворуч - відповідальний за сніданок, та бутерброди на горі, головний організатор та ідеолог, керівник департаменту міжнародних відносин. Одним словом Бергфюрер (той хто веде в горах) цієї компанії)))
Дорога - Маршрут, що вже став звичним для нас, мав такий вигляд:
Київ-Рівне-Устилуг-Кєльце-Забже-Оломоуц-Брно-Відень-Грац-Клагенфурт-Філлах-Фіршах.
І в зворотньому напрямку так само. Маршрут дещо нестандартний, я маю на увазі польський його участок, але паньству потрібно було зробити деякі добрі справи в Польщі))) Також в Польщі здійснили деякі закупки продуктами. А взагалі, зважаючи на ціни в перерахунку на гривню, в цей раз відсотків 70 продуктів ми везли з собою з України. І скажу вам, що ця модель ведення домашнього господарства під час гірськолижної відпустки в нових економічних умовах, має право на існування)))
Не можу не поділитися з вами деякими фото зробленими в дорозі.
Поляки в закладах громадського харчування пригощають своїх гостей безкоштовними яблуками, "щоб Таварісчу Х...лу поперек горла стало")))
А одразу, переступивши поріг моєї любимої Австрії, (якби ви тільки чули, як я вітався з австрійською землею, скільки було емоцій, радощів та експресії в моєму Grüß Gott, Österreich!) нас зустріла переможниця (чи переможець.... як кому подобається) Євробачення 2014 Кончита Вурст, а точніше її пам'ятник)))
Проживання - вперше, ключовим фактором відносно дати поїздки, була не якась певна подія, день народження, чи ще щось, а наявність вільних місць саме в цих апартаментах. Тобто шукали апартаменти в максимальній близькості до підйомників, за абсолютно розумні гроші, по-суті, економ-варіант, враховуючи курс гривні до євро. І таки знайшли.
Вид з вікна апартаментів))))))
вид з вікна апартаментів 2))))
Катальна частина поїздки.
ЇЇ розділю на дві частини. Перша частина - регіон Sextner Dolomiten
Карта трас:
В Сесто з 6 катальних днів ми відкатали 4 дні. Хоча з самого початку планували 3 дні в Сесто і 3 дні в Кортіна Д'ампеццо. Проте, моїх друзів так вразив регіон Секстнер Доломітен, що вже до кінця першого дня катання, Олі сказав:
- Знаєш, по-моєму, це найкраще місце з усіх де ми катались ( а з 2009 року ми відвідали близько 15 гірськолижних курортів в Австріїї і Італії).
А тепер поясню чому. День ми завжди починали з розігріву, що це значить, це 2-3 спуски по трассі №13, червона, 4,7 км довжиною, що йде з верхньої до нижньої станції кабінного підйомника на горі Хельм. Це моя улюблена траса в Доломітах, місце проведення гонки серед любителів Хельміссімо, котра проводиться щороку в другій половині березня. Далі катались на самому верху гори Хельм, а потім переїжджали в бік нової зв'язки трасс на Stiergarten. А далі спускаємося до підніжжя гори Rotwand. Хочу сказати кілька слів про нову зв'язку Helm-Rotwand, вийшло здорово, в основному червоно, місцями дууууже червоно і майже чорно. Ці дві нові траси Stiergaten №40 та Drei Zinnen №41, гарантовано подарують вам немаленьку дозу адреналіну.
Вид з вершини Stiergarten на долину Pustertal
Початок траси №40 Stiergarten
Вид на Rotwand
Тепер кілька слів про гору Rotwand. Це з однієї сторони місце ідеальне для сімейного відпочинку. Сонячне плато в районі верхньої станції кабінного підйомника, кілька зручних та комфортабельних ресторацій, 5 кілометрова санна траса, ферма з оленями, та величезні сніговики до 8 метрів в гору, притягують в це місце купу сімей з маленькими дітками.
Сніговики на Rotwand
З іншої сторони, бажаючим, відірватися на лижах, Ротванд подарує кілька червоних спусків, №3 має довжину 4 кілометри, прекрасний червоно-синій спуск. Також, саме на горі Ротванд знаходиться найкрутіша чорна траса в Італії, траса №3 Holzreise. В другій половині траси Holzreise 2, кут нахилу складає 72%, точно так як і на трасі Пікулін на Кроплац. Але чомусь саме трасу Holzreise 2, вважають найкрутішою в Італії. Запитаєте, чи з'їжджали? - Звісно, що так))) Запитаєте, чи отримали масу задоволення - звісно, що ні))) Так, на Holzreise жорстко, круто, але траса для експертів, а ми - любителі-туристи))) Однак, галочку на Holzreise поставили.
Rotwand
Їдемо далі. А далі з верхньої станції Ротванд, через бугель №5, ми виїжджаємо на трасу №1, Unesco Skiweg (лижна дорога Юнеско), довжиною 4720 метрів, що проходить через природній парк Drei Zinnen. Ну дуже мальовнича, і місцями дуже плоска дорога, що проходить крізь віковий кедровий ліс. Повітря в цьому місці потрібно ковтати жадібними ковтками, набирати в кишені, термоси і рюкзаки!!! Рекомендовано для сімей з дітьми, і для тих хто хоче відпрацювати нижню стійку на гірських лижах, оскільки саме в нижній стійці вам прийдеться їхати 90% часу.
Місцями, на цій трасі трапляються сліди Білої війни, що рівно 100 років тому точилася між Австрією та Італією. Війни, в якій не було переможця....
Траса №1, дорога Юнеско, закінчується на перевалі Kreuzbergpass, що, по-суті, є кордоном між Зюдтіролем та регіоном Венето.
На самому перевалі Kreuzbergpass, є Sporthotel та червона, широченна траса №2 під назвою Marc Girardelli , на якій тренуються, в основному, спортсмени.
Перевал, є історичним кордоном між двома світами та культурами - південним латинським світом та північним, чи якщо можна так сказати нордичним, германським світом.
Далі з перевалу вліво, на південь, на нас чекає ще один спуск довжиною 5180 метрів, траса №II, що має мелодійну назву Popera))) І одного разу, одна німкеня мені влаштувала на цій трасі справжню "поперу". Оскільки ця траса, це переважно вузька лісова дорога, але дещо крутіша та жвавіша від траси №1 дороги Юнеско, то під час одного з спусків, цією трасою, німкеня стала поперед мене. Я тільки хочу її обійти зліва, вона вліво, я вправо - вона вправо, і так разів з 10 чи 15 за час спуску. В якийсь момент я зрозумів, що це вона робить спеціально. Я вже до неї навіть на вістань витягнутої руки (палки) наближався, а вона все ніяк не хоче прибрати свою поперу з очей моїх))))) Нарешті, на фінальній зовсім плоскій прямій частині, що має довжину десь метрів 400, я, завдяки кращому накату, та більш аеродинамічній стійці, обійшов ту фрау "поперу" - Gott sei Dank!!!!
Фінішний викат траси Popera
Потім, короткий 5-хв переїзд на скі-бусі в Padola район Val Comelico. Як правило, до Падоли ми доїжджали о 12:15-12:30. І тут, на всіх фанатів карвінгу, пустих трас, вельвету зранку і до закриття підйомників, чекає справжнісінький Para-Para-PARADISE. Падола, це місце, де твоїй появі, чувачок, котрий працює на нижній станції кріселки, радіє як рідному сину, якого не бачив кілька років. Постійно вітається, проводжає радісним поглядом твоє крісло вверх. І тихенько про себе промовляє:
- Це все для тебе, мій Король, - наслоджуйся, будь справжнім володарем, в королівстві вельвету та карвінгу, на порожніх трасах. Падола, варта того, щоби до неї їхати 2-3 години. В Падолі, обабіч траси, ми завжди робили собі обід, зі своми бутербродами та термосом. І якщо, протягом, 20-30хв. обіду, проїжджало чоловік з десять повз нас, це вже вважалося великим рухом на трасі)))) В Падолі 11 км трас, катання в основному червоно-чорне. Нашою улюбленою трасою стала червона траса № 50, з верхньої станції крісельного підйомника до низу, довжиною 4497 метрів. Бон тоном, вважали зробити 3-4 спуски по цій трасі.
Padola
Як зауважив Олі, на четвертий день нашого катання в Падолі, що мабуть, якщо ми ще й завтра приїдемо, то чувак, на нижній станції підйомника буде просити когось із нас піти до нього за кума)))) настільки там все було сердечно та мило.
Далі, як правило, о 14:15, чи 14:40 ми сідали на скі-бус, котрий близько 20-25 хв віз нас до підніжжя Ротванд. З Ротванду через підйомник та трасу №40 Stiergarten, та чорну трасу №11 ми приіжджали до нижньої станції гондольного підйомника на Хельм. І на завершення гірськолижного дня, нас чекав спуск по улюбеній червоній трасі №13 практично до порогу наших апартаментів. Ще 100 метрів пішки, і ми виснажені, але задоволені, з посмішками на обличчі та іскорками в очах поверталися додому.
Таким чином, за нашу поїздку ми 4 рази зробили "кругосвітню подорож" по маршруту “Giro delle Cime”! довжиною 34 км, та перепадом висоти 5600 метрів. А з врахуванням того, що деякі траси, ми повторювали за день по 2-4 рази, то й відповідно наїжджали ми за день в районі 45-50 км та по 7-8 км перепаду висоти. Маршрут "Girro delle Cimme" це така собі Селла Ронда, але менш розкручена, тому й відповідно людей на цьому маршруті, часто-густо, обмаль. Власне, саме такого катання ми й прагнули.
Частина друга – її величність Кортіна Д’ампеццо.
Від наших
апартаментів у Фіршаху до Кортіни було близько 40 км.
В Кортіні є 3
зони катання (загалом 120 км трас), які
не зв’язані між собою в єдину систему :
1. Cinque Torrі-Lagazoi, знаходиться в 10 км вище Кортіни в сторону Passo Falzarego.
2. Tofana-Olimpia.
3. Faloria-Monte Cristalo.
1. Cinque Torrі-Lagazoi, знаходиться в 10 км вище Кортіни в сторону Passo Falzarego.
2. Tofana-Olimpia.
3. Faloria-Monte Cristalo.
Зони Faloria та Tofana знаходяться безпосередньо над Кортіною,
одна навпроти одної,
Як кажуть, підеш наліво, в Тофану попадеш, підеш направо в Фалорію попадеш,
підеш прямо, через 10 км в Чінкве Торрі попадеш)))
Наші пляни були наступними:
Перший день - Cinque Torrі-Lagazoi,
день другий – Tofana-Olimpia, ну і на десерт, в третій день - Faloria-Monte
Cristalo. Проте одразу зазначу, що десерт ми залишили на наступну поїздку,
оскільки в той день, пішов сніг, і було прийнято рішення залишитися вдома в
Сесто.
Несамовиті види супроводжують гостей в Доломітах скрізь, але, по-особливому, краса Доломітових Альп відкривається в районі
Кортіни. В містечку Тоблах, дорога з Пустерталлєрштрассе звертає наліво, в бік
Кортіни, і проходить між гігантськими скалами та засніженими вершинами
трьохтисячників.
Праворуч озеро Тоблах,
ліворуч, оку туриста покажуть свій
профіль легендарні Drei Zinnen. Ще 15-20 км їзди з відкритим ротом, думками про якийсь магічний
квітковий сад, що втілений в скальному
образі Доломітових Альп, фразами – «дивись-дивись, - а ти бачив….йоптіть – клас!!!!...»
- і нас вітає Кортіна Д'ампеццо.
Кортіна нас зустріла в перший день сонечком в долині, і досить сильним
вітром по верхах на висоті 2500-2700 метрів.
Отже, в перший день ми почали
знайомство з Кортіною з зони катання Cinque
Torrі-Lagazoi. В Cinque Torrі-Lagazoi гостям,
котрі хочуть в максимально повному об’ємі
ознайомитися з зоною катання
пропонують кільцевий маршрут «Super 8». Він
проходить через всі ключові вершини та перенвали цієї місцевості:
Сol Gallina – Cinque Torri –Nuvolau-Fedare-Averau- Passo Falzarego – Lagazoi.
Мої враження від району катання Cinque Torrі-Lagazoi - надзвичайно
комфортний та тихий регіон, для спокійного сімейного катання в стилі Lounge, з шаленими видами, та рядом старих кріселок, котрі з 70х років 20 століття багато кого та чого
побачили)))) але види та атмосфера абсолютного спокою, нівелюють цей незначний
мінус, а як на мене, оптиміста по-життю, добавляють шарму району Cinque
Torrі-Lagazoi.
Сам маршрут «Super 8» можна спокійно
проїхати за 2 години без зупинок, але пейзажі там такі, що зробити це
нереально, в перший візит до регіону.
Cinque Torri
І окремо хочу виділити трасу з вершини гори Lagazoi в Арментаролу (регіон Альта Бадія) , що має 8,5 км довжини. В одному з путівників, я прочитав, що це
наймальовничіша траса в Доломітах. І я це підтверджую, особливо в наш день,
коли на вершині Лагацой був досить сильний вітер, та не дуже хороша видимість, а
вже через кілька кіломерів траси, Доломіти ніби нас прийняли в своє лоно, взяли
в свої обійми, захистили від вітру та непогоди, та розкрили свою красу.
Надзвичайні відчуття.
Особисто в мене, виникло бажання, одного разу, зустріти
тут світанок, побачити цей момент коли перші промінці ранкового сонця
відкривають твоєму оку всю красу та велич цієї місцевості. Особливе, та
унікальне, в енергетичному плані місце.
В кінці траси, біля культової Refuggio Scotoni, маємо три варіанти повернення в Кортіну, -
одразу на скі-бусі, або 2 км коньковим ходом до Арментароли і далі на скі-бусі,
або скористатися унікальною послугою місцевих перевізників, котрі пропонують за
2 євро, конне таксі(фото). Тобто до саней, котрі тягне коник, прив’язують дві мотузки,
за які тримаються лижники. Таким чином, за один рейс, коник перевозить до
Арментароли 50 лижників, і робить багатшим свого господаря на 100 Євро)))
А вже
від Арментароли до Кортіни, за 6 євро з особи, скі-буси, та скі-мікроавтобуси,
за 15 хв доставляють лижників до Пассо Фальцарего.
День другий – район катання Olimpia-Tofana.
(карта трас)
Погода – ідеал. О 10-ій ранку на горі -15, в обід в низу +1, сонце, жодної
хмарки, та абсолютний штиль.
Зона катання Olimpia-Tofana розміщена праворуч від Кортіни. Як на мене, це те місце, що пропонує катання на всі смаки. Абсолютно погоджусь з оцінкою авторитетного порталу
Skiresort.de, котрий поставив Кортіні «5» по п’ятибальній
шкалі оцінювання за різноманіття трас.
Тут кожен знайде собі катання до смаку, і професіонал в районі Тофана –Ра Валлєс, та по верхам Олімпії, де переважають червоно-чорні траси, і прогресуючі лижники, котрі знайдуть собі траси в середній частині зони катання в районі катання, і сім’ї з маленькими дітками, котрим буде дууже комфортно на синіх трасах в районі Socrepes. Такої гармонійної зони катання в плані пропопозиції та правильного розташування цих трас я ще не зустрічав. Внизу дітки та початківці,в середині прогресуючі, і ті кому до вподоби спокійне катання, по синьо-червоним трасам. А по верхам - ельдорадо для професіоналів та екстрималів, де переважає червоно-чорне катання. Олімпія-Тофана, це якраз той рідкий випадок, що чим вище в гору, тим складніші траси. Є звісно й по верхам сині траси, проте їх не так багато як в нижній частині.
Тут кожен знайде собі катання до смаку, і професіонал в районі Тофана –Ра Валлєс, та по верхам Олімпії, де переважають червоно-чорні траси, і прогресуючі лижники, котрі знайдуть собі траси в середній частині зони катання в районі катання, і сім’ї з маленькими дітками, котрим буде дууже комфортно на синіх трасах в районі Socrepes. Такої гармонійної зони катання в плані пропопозиції та правильного розташування цих трас я ще не зустрічав. Внизу дітки та початківці,в середині прогресуючі, і ті кому до вподоби спокійне катання, по синьо-червоним трасам. А по верхам - ельдорадо для професіоналів та екстрималів, де переважає червоно-чорне катання. Олімпія-Тофана, це якраз той рідкий випадок, що чим вище в гору, тим складніші траси. Є звісно й по верхам сині траси, проте їх не так багато як в нижній частині.
Ra Valles-Tofana - просто фантастичні види!!!!
Одне з культових місць регіону, траса - Олімпія. Траса, де в 1956 році в рамках Зимової Олімпіади, проходили
змагання по гірським лижам. А тепер щороку, на трасі Олімпія, проходять
змагання зі швидкісного спуску у жінок. Олімпія, напевно, наймальовничіша траса
жіночого Кубку Світу, траса котра в верхній частині проходить між двох скал,
по-суті, це єдине місце на трасі, що має нахил 60%, далі це абсолютно комфортна
червона траса.
До речі, ми були на Олімпії через 9 днів після етапу КС. Стан траси в
верхній частині між скал – бетон. Тому, ті лижники у котрих канти були в не
найкращому стані, мали певні проблеми зі спуском. Більш за все здивувало, коли
в кінці дня, в той час, коли вона вже була розкатана до абсолютного льоду, на
Олімпії тренувалися 5-річні майбутні олімпійці.
Також хочу розповісти, про систему позначення трас в Кортіні. По-моєму, до
такої «геніальної чи генітальної ідеї» могли додуматися тільки італійці. Справа
в тому, що на карті, траси позначено по-людські, синім, червоним та чорним
кольором, а також вказана нумерація трас. А на самих трасах, вказано лиже назву
траси……і все…..
Добре, коли ти катаєшся в Кортіні не перший і навіть не третій чи п’ятий раз, а катаєшся постійно. Тоді
напевне і проблем з орієнтацією на місцевості не буде. Але, коли ти в Кортіні
вперше, це просто швах….. Виникає
хронічний синдром топографічного кретинізму. Таким чином, ми кілька разів
поспіль попали на чорні траси,і в якийсь момент Експі запитав: - А тут є ще
якісь траси окрім чорних))))) після чого жадібно випив грам 150 чорничної
настоянки.
А з чорних трас, я би виділив трасу, перехід з району Ра Валлєс-
Тофана, в район Олімпії. В моєму рейтингу вона входить до трійки найкрутіших
трас разом з трасою Piculin на Кронплац та трасою Holzreise2 в Сесто. Добре, що ця трасса має південну
експозицію, і її круті участки, а їх там є три і йдуть вони один за одним не були бетоном.
Вид на Nuvolau
Tofana
І, щодо підйомників в Кортіні - тут ви знайдете підйомники на любий
смак, і вагончик 1974 року виробництва Swoboda, що витягує з Кортіни в район Ра Валлєс, і кілька стареньких двокріселок,
але зустрінете і сучасні 4 та 8 містні підйомники. А повільний хід стареньких
кріселок скрасять навколишні пейзажі.
Кортіна – вона велична, вона по-королівськи красива. В моїй свідомості, Кортіна
стала таким світлим образом)))) місцем, яке асоціюється з катанням на будь-який
смак, місцем, в якому, кожний знайде щось собі до душі, і літня бабця в
розкішній шубі на сонячній терасі ресторації, неспішно попиваючи бокал білого
вина , і жіночка середніх років, в хутровій шапці, що шкребеться по бетону
Олімпіїї, і малеча, що катає траси та стрибає по горбочкам в районі Socrepes та Pocol, та й чемпіони світу та Олімпійських Ігор зі швидкісного спуску на трасах
Олімпії, знайдеться місце і фрі-райдерам - екстремалам, та любителям скі-туру. І
ми там знайшли свій куточок. Кортіна - фантастичне місце!!!!!
Дорога додому пройшла гарно, швидко та комфортно. Транзитна ночівка в
Польщі - ось ми вже й вдома))))
Дай Боже Україні миру, спокою, достатку й процвітання.
Друзі, дякую, що надихнули на написання звіту.
21.03.2015 року Lichti)))))
Я хочу любви, радости,
ВідповістиВидалитиХорошего настроения,
И ваши деньги
Меня не осчастливят.
Я хочу умереть с чистой совестью.
Так, давайте, я вам открою мою свободу,
Забудьте, в таком случае, ваши стереотипы.
Добро пожаловать в мою реальность.